Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze Te W Rybach

Prasóweczki

Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Te W Rybach Świeże ryby – często te ciężkie i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale i hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy też inne czynniki odżywcze. Jakie z nich karmić i dlaczego? Poznaj powody, dla jakich warto urozmaicić jadłospis, stosując do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Składniki Odżywcze Te W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo jeszcze większej otwartości na kolejne smaki, a dodatkowo będącej świadomości zdrowego odżywiania – jest ciągle małe. Przeciętny Polak zjada ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy dużo. Dietetycy zalecają, aby jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze powodu na ich cena odżywczą i prozdrowotną. Jakie elementy można wyszukać w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich obecne są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Sprawianie tych związków na układ ludzki jest nie do przecenienia: zacząwszy od pozytywnego nacisku na wspomaganie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natur. Coraz częściej kumuluje się kwasy omega-3 z działaniem antydepresyjnym, a nawet z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze wkład w procesach regeneracyjnych),
selen (ma życie antyoksydacyjne i zapobiega komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga normalne funkcjonowanie tarczycy),
fluor (pyta o stan kośćca i wzmacnia zęby).
Także w ciele ryb obecne są witaminy: A, E i C. Ma ono ponad bogate źródło witaminy D, która stanowi wyjątkowo obowiązująca w życiu homeostazy organizmu, pamięta o jego siła również jest układ z właściwą czynnością układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb cechuje się wysoką ilością białka i lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, a poprzez niego niewytwarzanych. Odznaczają się wysoką strawnością plus są brane w niedaleki 90%. Traktuje wtedy pozytywny wpływ na wszystek stan odżywienia organizmu – a przy tym oznacza budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments